Har du inget medlemskap än? Du kan bli medlem. Som registrerad medlem har du lite fördelar som en temaväljare, kommentarsinställningar och möjligheten att skriva kommentarer under ditt eget namn.
Spelade biljard i Moskva när jag jobbade lite där på 90-talet. Rysk biljard har större kulor och mindre hål. Minns inte reglerna längre och kan inte hitta dem. Har köpt 60mm stora ryska biljardkulor. De är alla vita med nummor utom riktbollen som är gul. De där 3 mm extra gör en hel del med spelegenskaperna...
Spelgregler för rysk biljard någon? Det är bra att få i riktbollen också.
jag å crille m var till st petersburg och spelade vm i pyramid 2003 och då fick den som först gjort 8 bollar 1 poäng och distansen var 9 tror jag.
Bollarna är 67mm och hålen 69mm så det var tight. Man använde bara den mörkröda vid sprängningen for sedan var den som vilken annan och man får alltså göra en boll med vilken annan som helst hela tiden så när man pillar i en boll så lägger man stötbollen i läge framför hålet så man lätt kan göra den med n'sta stötboll osv.
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet