| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
ljungberg Glad amatör

|
Skrivet: Tor Jul 15, 2010 14:39 Rubrik: Bryta en dålig trend. |
|
|
Vi som spelar biljard vet ju att ibland så kommer man in i en svacka i sitt spel. Allt känns bara fel och man spelar sämre och sämre.
Hur gör ni för att bryta mönstret?
Sure, ta några djupa andetag är ju en klassisk grej. Men funkar inte alltid lika bra. Man kan ju alltid försöka göra som i "happy gilmore" då han går till "happy place"
Sen en relaterade fråga, tänker ni på något speciellt sätt när ni spelar?
Överdrivet positivt, eller försöker ni tänkte så lite som möjligt och bara gå på känsla. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DM 9-5

|
Skrivet: Tor Jul 15, 2010 20:58 Rubrik: |
|
|
Bra frågor!
Har inga svar tyvärr, men följer tråden nyfiket. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Roger Åkerblom Postjägare

|
Skrivet: Lör Jul 17, 2010 16:02 Rubrik: |
|
|
Om det blir sämre pga trötthet så brukar en liten paus, gå på toa och skölja ansiktet, ta lite luft och samtidigt få i sig energi vara bra för att bryta en dålig trend.
Om det är pga nerver så brukar så brukar jag fokusera på grundläggande saker, spela närmare centrum inte kladda med så mycket skruv, gå runt och kolla vinklar så att jag ligger rätt till nästa boll, fokusera på vad jag ska göra istället för att fokusera på vinna eller förlora...
Mina råd...ha det gott i sommarvärmen _________________ " Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting – och de kloka så fulla av tvivel." |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
ljungberg Glad amatör

|
Skrivet: Lör Jul 17, 2010 16:15 Rubrik: |
|
|
Jag brukar försöka fokusera på det som går bra, sen överdriva det i mitt huvud. Så stöten som var lätt eller halv bra, blir något väldigt bra gjort från min sida.
Jag tror mycket på ett positivt tänkande när man spelar och försöker vara så glad som möjligt när jag spelar. Vet att det finns en del stuider som säger att man presterar bättre när man är glad.
För när jag kommer in i "the zone" så är jag sällan negativ eller nedstämd. Kanske är helt självklart att det är så, men jag iaf har inte tänkt så mycket på det innnan. Sen är det en annan sak att lyckas med detta.
Jag är relativt ny i sporten och vill försöka bredda mitt tanke mönster. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|